Sider

....

fredag 24. januar 2014

Ukesoppdatering

Tenkte å lage en liten update, egentlig mest for min egen del. Denne uken har gått så utrolig fort; plutselig er det fredag og jeg sitter her og prøver å huske hva vi egentlig har gjort denne uken! 

På mandag var vi i den åpne barnehagen i Åsane kirke. Der er så utrolig koselig! Hennika får leke med barn på sin egen alder, og vi får hjemmelagde sveler til lunsj. Og det koster bare 10 kroner å være med!

Etterpå dro vi til byen for å leke med Silje og Risten. Nedenfor dem er en kjempefin lekeplass, jeg syns den minner litt om "Charlie og sjokoladefabrikken." Vi tok med oss kakao, vafler og hjemmelagde kjeks og gjorde en liten piknik ut av det.


(Bilder brukt med tillatelse fra Risten. Takk for fine bilder!)

På tirsdag var vi på besøk hos supersøte Mathilde, søskenbarnet til Hennika. Hun har allerede rukket å bli 7 måneder, og er Hennika sin favorittperson. Jeg gleder meg sånn til de blir større og skal finne på rampestreker sammen! 


Senere var vi hos Audun sine foreldre og spiste taco. Hennika og Mathilde (med mødre) dro dit ganske tidlig, og Hennika fikk litt (LITT) tid på lekeplassen der før mammaen holdt på å fryse ihjel.

Mini fikk ny genser og lue av Besto'en sin, men dette var det eneste normale bildet jeg klarte å få av henne.

Resten så omtrent sånn ut

Jeg prøver og prøver, men KLARER virkelig ikke å huske hva vi gjorde på onsdag.. Var det kanskje da vi var på IKEA..? Vi var i alle fall der en av dagene, og handlet inn til det nye gjesterommet vi holder på å lage (arbeidet står for øyeblikket på stedet hvil, og det er like før jeg kjører på og bygger ting ferdig selv. Skulle likt å sett ansiktet på Audun når han kom hjem og så alle taklistene hengende på halv åtte). 

Så onsdag og torsdag har altså gått i ett. No idea.. Alt jeg vet er at vi har tilbrakt de tre siste kveldene og sett... (Hold deg fast) SKREKKFILMER. Og så jeg som er superpysen selv..

Den på tirsdag var egentlig ikke så ille. Vi så "The Skeleton Key" med Kate Hudson, og den var faktisk ganske bra. Men de to andre dagene var det så mye blod og gørr at det ikke var gøy en gang. 

Og så var det fredag. Hennika sov til klokken 8 i dag, og med det samme vi stod opp satte vi (jeg) i gang med å vaske hus, mens vi (Hennika) hadde det gøy med å slenge leker over hele huset. 

Mini er egentlig utrolig snill og grei når jeg vasker hus; det er sjelden at hun klager. Faktisk var det jeg som brøt sammen i krampegråt (neida.. Joda). Neida, var ikke SÅ ille, men man blir jo LITT oppgitt når man må vaske rundt diverse uferdige prosjekter, og føler at man bor på en byggeplass. 

Her er i alle fall resultatet:
Rommet til Hennika er vasket og ryddet

Vi har fått nytt sengetøy og gardiner på soverommet

Stuen er litt koseligere uten rot!

Så nå sitter jeg her på sengen, med et nesten ferdig strikketøy 

Og et tomt glass hvitvin

Hennika sover, og jeg skal lage pizza til mannen. Ah, herlige fredag!

1 kommentar: