Sider

....

torsdag 9. januar 2014

Nytt år, nye muligheter

Nye muligheter til hva, egentlig? 
Mest sannsynlig til å gjøre de nøyaktig samme tabbene og feilene som året før. Og for det meste er det egentlig greit. 

Siden jeg lider av sosial angst og fullstendig mangel på sosial antenne, vil jeg benytte meg av muligheten til å si unnskyld til alle de jeg har såret, støtt eller fornærmet i året som gikk. Mest sannsynlig vet jeg ikke om det en gang, og det finnes egentlig ikke et vondtmenende hårstrå på kroppen min (jeg er ikke spesielt hårete) så jeg MENER i alle fall ikke noe vondt. 

I årevis har jeg gått rundt og forsøkt å være "sånn som alle andre," altså en som forstår seg på sosiale normer og som ikke stadig vekk driter seg ut på egen og andres bekosning. En som ikke kaldsvetter, snakker febrilsk og altfor mye, og rødmer når en snakker med venner. Hadde vært greit, men sånn er jeg altså dessverre ikke. Jeg sier dumme ting, og skjønner jeg at det er dumt angrer jeg sekundet etter at det er ute. Men så er det nå en gang sånn at er det ute, ja da ER det ute. Det finnes ingen "delete"-knapp i den virkelige verden; alt man kan gjøre er å si at det ikke var ment slik det kom ut. Mer kan man liksom ikke gjøre. Men etter 25 år er jeg lei av å ønske at jeg var "normal," så 2014 får bli året da jeg sier at "sånn er jeg, du får ta meg som jeg er." 


1 kommentar: