Sider

....

onsdag 29. januar 2014

En liten gjest

Vi hadde verdens koseligste besøk i går, da Mathilde kom for å være med oss på dagen. Vi har lest bok, lekt på rommet til Hennika og vært ute på tur (Mathilde i vognen, og Hennika i bæremeis). 

Hennika prøver å lære Mathilde dyrelydene, mens Mathilde prøver å rive av sidene i boken. Er ikke det teamwork så vet ikke jeg.



Mens Mathilde sov bakte Hennika og jeg sjokoladekake.


Oppskriften fant jeg på iingvildskokebok.blogspot.no, syns den er så god!

Sjokoladekake (24cm rund form)

Kake:
3 egg
3 dl sukker
2,5 dl hvetemel
2 ts bakepulver
1 ts vaniljesukker
2 ss kakao
150 g smør (jeg byttet ut 50 g smør med rapsolje)
1 dl varm sterk kaffe

Egg og sukker røres til eggedosis. Smør smeltes. Ha i kaffen til slutt.
Stekes ved 175 gr C i ca. 40 min - nederste rille.

Glasur:
150 g melis
60 g margarin
1,5 ss sterk kaffe
1 ts vaniljesukker
1 ss kakao (jeg tok to)


1 kommentar:

  1. Kosepier <3
    Sikkert vel då kjekk denne,som cocacolakaken ej laga

    SvarSlett