Sider

....

mandag 27. januar 2014

God mandag

Kjører på med en god, gammeldags "selfie." Legg merke til at man ikkje smiler på en "selfie," da man risikerer å se falsk ut. I motsetning til dette bildet "lzm." 

Har montert IKEA-seng (hjeeeelp), så nå var det tid for en pause. Audun legger Hennika, sengen er ferdig montert og mandagsbiffen ferdig marinert. 

Jeg har jo glemt å fortelle "Sagaen om gjestesengen"... Det er jo virkelig en tragedie uten sidestykke. 

Vi bestemte oss jo for å lage et gjesterom på loftet, slik at vi slipper å innlosjere overnattingsgjester på en oppblåsbar enkeltmadrass i kinoen (den er forresten hull i, så nå er det en Uoppblåsbar madrass). Det har seg sånn at vi bor i et gammelt hus med smale, bratte trapper, og når vi skulle finne gjesteseng tenkte vi ikke et sekund på at vi faktisk måtte bære sengen opp trappen. 

Vi kjøpte først en 140-seng (rammemadrass), men den stod fast på første trinnet. Audun dro og byttet den i en 120-seng, som stod fast på fjerde trinnet. Andre gangen ble det meg som måtte inn og bytte, siden min bedre halvdel måtte krangle seg til å få byttet sengen i første omgang. Jeg er ekspert på å bytte ting; jeg er overhyggelig og får det dermed bestandig som jeg vil. 

Så i dag har jeg og Hennika vært på IKEA og funnet en sånn gammeldags treseng som du bygger selv, i en utrolig kjedelig furu-farge. Den skal garantert males i løpet av kvelden!

1 kommentar: