Sider

....

tirsdag 28. februar 2012

Ut på tur!

I dag har jeg og pappa vært på tur på Runde, som etter min mening er Norges flotteste øy!

Vill, vakker og våt






Nydelig vær i dag, selv om det kanskje ser litt forblåst ut på bildene! Runde i Herøy kommune er et av de flotteste stedene jeg vet om, og da spesielt på sommeren. Da jeg var yngre var vi en jentegjeng som pleide å dra ut dit  og overnatte i den gamle fyrvokter-boligen på nordvest-siden av øya, og på kvelden tok vi med kakao og gikk opp i "Lundeuren," en liten høyde på øya. Etter en liten stund kom lundefuglene (også kalt "sjøpapegøyer") helt bort til oss, og vi fikk tatt fantastisk flotte bilder!

Jeg er dog ikke veldig imponert over toalett-fasilitetene på øya. Greit nok at det er en øde øy, men vi gravide damer blir jo som kjent tissetrengt i både tide og utide, og da er det AKUTT. Men så hadde jeg ikke toalettpapir! Og ja, jeg er faktisk så jålete... Men så gikk det mange sauer på øya da, kunne jo brukt en av dem.... Lambi?

Dessverre hang jeg litt etter i teknologien, så på
den tiden hadde jeg bare analogt kamera.
Her er et lite bilde fra google

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar