Sider

....

torsdag 16. februar 2012

Kremet kyllinggryte

I dag reiste Audun til sol og varme, og jeg benyttet anledningen av å være alene hjemme til å eksperimentere litt med matlaging! Du skjønner, at når jeg prøver meg på noe som helst kreativt i matveien når mannen er hjemme, ender han opp med å stå og stirre på maten med avsky mens jeg lager den, gjerne akkompagnert av spylyder, som han selv syns er fryktelig morsomme.

Men i dag laget jeg altså kyllinggryte, som ble sinnssykt god! Så derfor vil jeg dele den med DEG! :)

Du trenger:
- Fire store poteter
- Fire store gulrøtter
- To kyllingfileter
- En purreløk
- 50 g peanøtter
- En terning hønsebuljong
- 4 dl rømme

Skrell poteter og gulrøtter, skjær i terninger og kok dem myke.
Stek kyllingen i en stekepanne, og smak til med salt og pepper.
Løs opp buljongen i 5 dl vann, og kok peanøtter i buljongen i 10 min.
Hakk ca en neve purreløk, og bland sammen med rømme og øvrige ingredienser i en ildfast form. Sett retten i ovnen og la stå i ca en time.

Server med salat, NAM!! :))

2 kommentarer:

  1. Dette var nok deilig! :) Lage til opphavet når du kjem heim? <3

    SvarSlett