Sider

....

onsdag 22. februar 2012

På TV

Da jeg var liten, sa min mor til meg:
"Lille jenta mi, du må love meg en ting. Når du blir stor, vær så snill og ikke bli sammen med en bergenser." 

Jeg var egentlig ikke spesielt interessert i gutter, men hadde av praktiske årsaker allerede lovet at jeg skulle gifte meg med nabogutten (fordi han skulle arve farens feite amerikaner med rødt skinninteriør). Dessuten kjente jeg bare til en bergenser, og han het Jan Eggum, hadde langt, fett hår og var på TV på lørdagskveldene, og han ville jeg i alle fall ikke ha! 

Så det lovet jeg.

"Det var godt å høre," svarte min mor. "Men om du nå skulle være så uheldig å finne deg en bergenser likevel, og dere får barn sammen, må du love meg at dere ikke bosetter dere i Bergen. Jeg vil ikke ha et bergensk barnebarn!" 

Så her satt jeg da, 16 - 17 år senere. Samboer med en bergenser, og med en liten mini-bergenser på vei! 

Og så var det nå denne bergenseren min da. Vet du hvem som er hans største idol?
Joda, det er jo han med langt, fett hår som var på TV på lørdagskveldene, det! 

9 kommentarer:

  1. En liten Jan Eggum på vei;) når du prøver deg med byssan-lull sanger på sengekanten kommer det med bestemt stemme fra puten "NEJ Eg vil hørrrre kor e alle heltar henn mammaaaa!!!!" ;) blir så bra atte!!! ;)

    SvarSlett
  2. Haha fare for det!! ;) Stoler på at du og Audun tar dere av den delen av oppdragelsen :))

    SvarSlett
  3. Hi hi,den mora di høres ut som det fæle trollet :)) Det var nok sagt med huMORistisk undertone,men ganske gøy at dety gikk TROLL i ord ;D Gleder meg til den lille Bergenske prinsessa blir født! Den nye sjefen i huset ... <3

    SvarSlett
  4. Haha var nå voldsomt til ordspill... Syns du var MORsom nå...? ;) Hehe:) Vel er du trollete, men alvorlig meint var det nok ikkje, nei! "Den som kun tar spøg for spøg, og alvor kun alvorligt, han og hun har fattet begge deler ganske dårlig," sa Piet Hein ;)

    SvarSlett
  5. blir nok verdens goaste onge,uuuuuansett!Syns eg ser ho høne(mor)mora!Stolt som en hane<3

    SvarSlett
  6. Stoooor latter fra oss her i huset.. Og vi gleder oss masse til den nye berrrrgenseren kommer.

    SvarSlett
  7. Gleder meg, eg og! :) Prøvde meg på å hinte til Audun om at hun blir halvt volding, men det ville han ikkje høre snakk om! ;) Svinger visst begge veier!

    SvarSlett
  8. Må nok klare å konvertere ho litt til voldasida, ellers blir det krise :p

    SvarSlett
  9. Hehehe, du meiner det ja? Du får passe på å komme og være tante ofte nok da, så blir det nok ordning på det ;)

    SvarSlett