Sider

....

onsdag 3. september 2014

Endelig: working class hero!

Jeg kan med glede meddele at min desperate søken etter jobb halvveis har gitt resultater. Halvveis, fordi jeg ikke faktisk skaffet meg jobben selv, men ble sympatiansatt av en venninne, men resultater fordi, joda, JEG HAR EN JOBB! Jeg jobber for såvidt bare tre timer om dagen i SFO, men det er da noe. Dette er den kjekkeste jobben jeg noen sinne har hatt; jo gøyere du har det, dess mer skryt får du for vel utført jobb! Så jeg løper og hoier til den store gullmedalje, rutsjer og spiller ball, og sleper med meg ungene på tur i skogen i høljeregnet, og får tommel opp fra sjefen på kjøpet. Ikke verst, spør du meg. I tillegg får jeg også til tider steppe inn som vikarlærer i de ulike klassene. Selv om jeg føler meg som en livredd hare i jaktsesongen når jeg står der og skal ha ansvaret for at en hel skoleklasse faktisk lærer noe, er det en utrolig deilig følelse å bli vist tilliten til at jeg kan mestre dette (selv om jeg ikke bestandig er så sikker på det selv...). Jeg elsker å undervise, og jeg krysser fingrene for at fomlingen og usikkerheten forsvinner etterhvert som erfaringen vokser. 

I morgen skal jeg undervise i 3.klasse, hvor vi skal lage veggplakater om veps, og i den anledning har jeg laget fargeleggingsoppgaver til de elevene som blir fort ferdige:



Den siste ser vel egentlig mer ut som en hund enn en veps, men det får så være!

Senere på dagen skal jeg forresten være assistent når SFO legger ut på svømmetur, og jeg innså nettopp at det eneste badetøyet jeg har er en liten rød bikini..! Hjelpe meg, snakk om upassende. Når denne jobbingen begynner å gi resultater, skal jeg løpe og kjøpe meg passende badeantrekk pronto! Med mindre jeg har blitt sparket for uanstendig jobbantrekk innen den tid... 

Denne badedrakten hadde kanskje vært noe...

Og apropos lønn; noe annet jeg virkelig skulle ønske jeg kunne kjøpe, er denne! 


Men hey! Jeg har jo bursdag snart! Så til alle som måtte lure: jeg ønsker meg treningstights typ solbrendt tiger, badeburka og en gymfløyte (helst med lydighetsgaranti!).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar