Sider

....

lørdag 1. mars 2014

Flashback

Å være hjemme i Volda er litt som å gå inn i en tidsmaskin. Man skulle virkelig ikke tro at jeg var et voksent menneske med fullført utdannelse og egen familie! Jeg blir litt sånn fjortisirritabel, av typen "herreguuud, mamma er teit, ass," og ber om lov til ting som voksne mennesker burde ta som en selvfølge (og blir bare møtt med rare, undrende blikk). 

Men så er det noen ting som gjør at du innser at du faktisk er voksen. Det første er jo selvsagt at du har et barn som ligger og sover i overetasjen. Men så er det jo også plutselig helt ok å sitte hjemme i stuen til mor og far og spise vannbakkels og se på TV en lørdagskveld, i stedet for å stresse seg gjennom middagen fordi man skal ut og treffe venner. Man kan ta seg noen glass vin og synge med til The Clash med far, mens man gjør ferdig dagens strikketøy. 




Med ett ble jeg litt redd for at jeg hadde blitt FOR voksen, så jeg fortet meg inn på badet for å ta noen fjortisbilder.



Noe som fort ble til grimasebilder.

Så (puh) ikke så voksen likevel!


Jeg var forresten hos frisøren (mamma) i dag, og freshet meg, i anledning våren. Flinke frisørmammaen min har klippet og farget håret mitt. Det var virkelig på tide med en liten oppussing, jeg begynte å se ut som en middelaldrende, sliten husmor. Som takk har jeg vasket huset. Må jo skryte litt. 
Nå er det natt - big time. Må jo tidlig opp med Sjefen i morgen! Men, som Jokke en gang sang:

"så er man endelig voksen, søvnløs om natten og bevisstløs om dagen."

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar