Sider

....

mandag 24. mars 2014

Husmorsfest, hyttetur og tacosøndag

Denne helgen reiste Hennika og Audun til Tysnes på fredagen, siden jeg skulle på "husmorsfest" ute i gata her hos oss. Det ble en veldig artig kveld, og på lørdagen kom en noe utslitt meg diltende etter gjengen som var på hyttetur. 

Før jeg reiste ble jeg sendt på oppdrag av Audun: kjøpe golfballer. De ble det, som vanlig, gjort kort prosess på, siden mannfolka bruker havet som golfbane.


Nede ved bryggen kom den lokale svanefamilien for å hilse på. Jeg er livredd for svaner, og her er også svanefar virkelig en overbeskyttende type. Det var koselig å se at halvparten av ungekullet fra i fjor fremdeles levde. Året før hadde reven plyndret reiret, så da var det ingen som ble klekket. Brutal, denne naturen.. 


Og så fikk vi til og med sett et glimt av blå himmel! 


Men ikke la deg lure, fem minutter etter silregnet det. Typisk vestlandet. 

Da vi kom hjem var det endelig tid for søndagstaco, og Hennika fikk spise med oss for første gang. Hun spiser bestandig middag med oss (eller i alle fall med meg) men akkurat søndagstaco'en har vi pleid å ta etter at hun har lagt seg, siden hun som regel er ganske grinete på kveldstid. Så i går fikk Audun ta seg av leggetid mens jeg vasket huset; da hadde vi nemlig tacospor i hele stuen. Men likevel tidenes koseligste tacokveld!

1 kommentar: