Sider

....

mandag 17. februar 2014

Mesterkokken i aksjon

Som jeg har nevnt før, pleier jeg å lage vafler til Hennika ganske ofte, i litt forskjellige varianter. Og med litt varierende resultat... Jeg har laget sunne vafler, usunne vafler, glutenfrie (anbefales!) og vafler med gresskarkjerner og solsikkefrø (anbefales IKKE). 

Men det var én ting jeg ikke hadde prøvd ennå... Da jeg var liten, og en hende gang fikk lov å stå for matlagingen, pleide jeg å "sprite opp" middagen med enten kakao eller grønn konditorfarge (pappa var ikke enig med meg i at grønn risgrøt var kult). Siden Hennika er for liten til å få noe ut av grønne vafler, måtte det bli SJOKKOVAFLER til kvelds. Siden jeg ikke bruker spesielt mye sukker i vaffelrøren, smakte de egentlig bare besk bakekakao, så arvingen tok en bit, spyttet ut og sa "ekkelt." 

Dermed fikk jeg nok en lys idé: jeg kunne koke røren og lage sjokoladepudding!

Smart?

Njæ...

Resultatet ble en limaktig klump som hang imponerende godt fast i ganen, med en herlig smak av hvetemel og besk kakao. 

Ikke akkurat husmorsemne!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar