Sider

....

lørdag 8. februar 2014

En husmors lørdagskveld

Det er lørdagskveld i heimen. Jeg sovnet på sofaen, og våknet akkurat i tide til å legge Hennika. Mens Hennika prøvde å finne søvnen, satt jeg i sengen vår og strikket på det som skal bli en pute til henne, med kaffe fra den litt småcreepy Poul Pava-koppen jeg fikk av mamma til jul. 



Lille My satt i sengen og sang "ro din båt" for dukken, mens jeg var flue på veggen... Babycall med kamera er kjekt å ha!


Etterpå ble det sen middag, med kjeks og ost for to, og vin i glasset. Det vil si, jeg sverger til vin, mens mannen er mannemann med nattesvart Guinness. 



Jeg fant en J. P. Chenet på polet i går, i en frisk, knallgrønn og veldig vårlig flaske, og jeg kunne ikke dy meg (på tross av at den så smått gav assosiasjoner til taxfree og sydentur). Den var utrolig god; sommer i glasset! Når man i tillegg sitter i hagestuen med varmen på fullt, er det nesten så man tror at det faktisk er sommer. 

Men så, når Audun (etter ettpar whisky) bestemmer seg for at det er på tide å sette på "danceband jukebox," så jeg mitt snitt til å forlate åstedet.

En skikkelig gamlislørdag, med andre ord. Vi har funnet oppskriften på pensjonisttilværelsen, mange tiår forut vår tid! 

2 kommentarer: