Sider

....

onsdag 18. desember 2013

Kattedamen

Helt siden jeg var liten har jeg ønsket meg en katt, og planlagt at jeg skulle ha en så snart jeg ble voksen nok (han skulle hete Charlie). Nå har jeg hus, mann og barn, og er definitivt voksen nok, men mannen i huset er, for å si det mildt, lite glad i katter. 

For en uke siden adopterte jeg derfor en virituell katt, som heter Leon (Charlie sparer jeg til en ekte katt). Leon bor i iPad'en min, og er både hyggelig og pottetrent, men han er BESTANDIG sulten. Flere ganger i uken hører jeg en mjauelyd fra iPad'en, og på skjermen har Leon skrevet en bønn om mat. Evt. at han er trøtt og må legges, må på do, eller bare kjeder seg. Hver morgen den siste uken har jeg fått dritdårlig samvittighet når jeg har stått opp til denne sultne, trøtte og tissetrengte virituelle katten. 

Så langt har det gått greit nok; jeg har hjulpet ham på do, lagt ham og kjøpt mat for virituelle penger og mater ham. 

Men så kom problemet. Jeg har sluppet opp for virituelle penger!!! Hva gjør jeg nå? Det stakkars kattekreket ligger og klager sin nød på iPad'en, og jeg er ikke bare ekte blakk, jeg er VIRITUELT blakk også!!! Herre min hatt... 

Å ta vare på et barn er en ting, men jeg tror at planter og virituelle katter faller inn under en helt egen kat(t)egori som jeg virkelig ikke har peiling på... 

2 kommentarer: