Sider

....

torsdag 25. april 2013

Hissig bilist

Etter at jeg fikk lappen, har jeg oppdaget at jeg har blitt mer fiendtlig innstilt til andre mennesker. Eller, det vil si, andre BILISTER. Jeg skal ikke påstå at jeg selv er Supermann på fire hjul, men enkelte folk burde virkelig skjerpe seg.

For det første: folkeskikk. Vi bor på Bergens nest mest øde sted, og veien hit er kronglete og smal. Da hender det stadig vekk at man må stoppe opp for møtende trafikk. OG DA LØFTER DU HÅNDEN OG HILSER, ditt late, frekke nek!! Neste gang jeg ser deg skal jeg stoppe midt i veien på pur F til du må rygge deg tilbake til møteplassen du kjørte forbi for to sekund siden, fordi DU var King of the road og ikke gadd å stoppe for meg.

Det andre er FLØYTING. Jada, bilhornet er der for en grunn, men IKKE fordi du skal kunne fløyte fordi DU ikke overholder vikeplikten din! Så du ikke det DIGRE, røde vikepliktskiltet foran trynet ditt, kanskje?! FØRKJØRSVEI, stupid.

Og så var det blinking da. Når du ligger bak noen på en tofelts motorvei, og du misliker at vedkommende foran deg (meg) ikke vil ha flere fartsbøter, JA DA KJØRER DU FORBI! Du legger deg IKKE oppi ræva på vedkommende (meg) og blinker som en annen idiot. Fartsgrense. Punktum.

Og køsniking. Don't get me started... Du følger samme fil hele veien, du kjører IKKE i den fine, åpne filen ved siden av, for så å snike deg inn i køen HELT FREMST!!! Da irriterer du de ærlige menneskene som sitter i køen, og du skaper kø for meg og alle andre som IKKE skal til Knarvik eller hvor pokker det er halve Bergen skal hver dag klokken 4.

Og så går det faktisk an å senke farten når du kjører inn i rundkjøringer, og ikke suse gjennom som om du hadde fanden i hælene.

Visste du forresten at bilen din er utstyrt med blinklys? BRUK DEM!!!!!

Sertifikat på bil er IKKE det samme som sertifikat på å være en tilbakestående tulling.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar