Sider

....

torsdag 4. april 2013

Litt lettere

Etter to lange uker hjemme hos mor og far, og en herlig påske med mye kos, og MYE søtsaker, var tiden inne for å leve litt sunnere. Egentlig handler det bare om å komme tilbake til hverdagen. Jeg for min del har aldri vært noen tilhenger av tullete dietter og hardcore trening, så da blir det "litt lettere - Therese-style."

Siden jeg har veldig lett for å småspise, har jeg bestandig en ferdigblandet salat i kjøleskapet. I min verden er ikke salat bare kjip isberg, men en solid blanding av godis. For eksempel:

Isbergsalat (joda, den får lov å være med)
Crispisalat
Pinjekjerner
Kikerter
Marinerte hvitløksfedd
Mais
Cherrytomater
Reddiker
Agurk
Små biter av rå gulrot
Druer

Jeg heller gjerne litt av oljen fra hvitløken over salaten, da holder den seg bedre. Passer fint alene, eller du kan blande med marinerte kyllingstrimler. Jeg bruker yoghurten "Yoplait dobbel 0%" som dressing, den gir en utrolig frisk og god smak! Denne yoghurten er forresten supergod også som mellommåltid og til å stille søtsug.

I tillegg har jeg kuttet litt ned på celluloseinntaket, f.eks brød, poteter og pasta. Jeg nekter å kutte UT noe, men alt med måte. Vi nordmenn spiser jo nesten bare cellulose, enten det er brødskiver til frokost, smurte baguetter til lunsj eller 80% poteter, ris eller pasta til middag. Så å kutte litt ned på det kan jo virkelig ikke skade, tenker i alle fall jeg! Men å blande tortellini med kylling og bacon i salaten min? Try to stop me! Mmmmmm... ;)

For saltsuget er forresten store, grønne oliven fantastisk! Hvem trenger Maarud når man har deilige oliven?



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar