Sider

....

fredag 24. september 2010

FlowerPower??

Har tenkt på en ting som egentlig fascinerer meg ganske mye... Etter diverse facebook-statuser å dømme, har visst vi kvinner en tendens til å bry oss overstadig om potteplanter når vi når en viss alder... Er dette biologisk bestemt?? Var det sånn i steinalderen også; at steinalder-kvinnene utvekslet avleggere og diskuterte årets rose-forekomst?

Aller mest lurer jeg kanskje på om jeg kommer til å bli sånn. Akkurat nå virker det relativt usannsynlig, ettersom jeg faktisk avskyr potteplanter.. Jeg forstår ikke helt nytteverdien av å ta med seg noe som hører til ute inn i huset og bruke det som en pyntegjenstand. Og ikke bare en pyntegjenstand, men også det ideelle stedet for ekle små fluer å legge eggene sine. Æsj.

Ok, jeg liker faktisk ting som er HELT grønne, men da må de ha en funksjon. Aloe vera-plante fordi jeg alltid blir solbrendt, sitronmelisse fordi det smaker godt, eller juletreet fordi... ja, rett og slett FORDI.

Hvis jeg NOEN SINNE skriver en facebook-status om den flotte krysenantetantemummen min, så skyt meg, VÆR SÅ SNILL.

5 kommentarer:

  1. du liker vel kaktus?Kaktus er bra

    SvarSlett
  2. joda, kaktus faller inn under kategorien "grøn" og "nyttig." visste du at kaktusen er spiselig? i allefall visse typer. absolutt MATnyttig ;P

    SvarSlett
  3. haha,kodda du??
    Så sykt rart og kanskje litt ekkelt

    SvarSlett
  4. Men hallo?? Kva med kjøttetande plante? :D Den et jo fluger. Eg har ingen fluger på rommet mitt, men synes berre planta er dødskul! Hardcore potteplante!

    No er forresten bloggen min i gang igjen: GI DIN STEMME: KJØTTETANDE PLANTE - HOT OR NOT?

    SvarSlett
  5. Kjøttetande plante er så hot som det kan bli!! En plante som dreper fluger? Her snakker vi my kinda flower lzm ;;

    SvarSlett