Sider

....

tirsdag 5. august 2014

Barnehagejente!

Da var hverdagen plutselig her: Hennika har blitt barnehagejente! Det er vanskelig å forestille seg at de lange, fine dagene vi har tilbragt sammen de to siste årene fra nå av skal forbeholdes helger. Vi har vært så utrolig heldige som har fått hatt disse to årene helt for oss selv, og jeg angrer ikke et sekund på at jeg valgte å utsette jobbing til fordel for å være med Hennika. Nå har jeg i midlertid merket at hun stadig får større behov for å være med barn på sin egen alder, og jeg må ærlig innrømme at jeg også ser frem til å begynne å jobbe igjen. 

Det var likevel både spennende og trist i dag, da vi skulle i barnehagen for aller første gang! Selv om jeg var der hele tiden, var det vanskelig å ikke tenke på at jeg om ikke mange dagene må levere henne der, for så å gå min vei! Hjelpe meg, hun kommer vel til å tro at jeg har forlatt henne... 

Første dagen gikk heldigvis forholdsvis greit, og det virket som hun trivdes både sammen med de som jobbet der, de andre barna, og, ikke minst, med å ha ubegrenset tilgang til en stor lekeplass med disser, rutsjer og klatrestativ!

"Tyttebær" er avdelingen som Hennika skal gå på.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar