Sider

....

onsdag 30. juli 2014

Sommerkavalkade!

Herlighet for en sommer vi har hatt! Etter utrolig mange solskinnsdager kjenner jeg at det er helt ok å sitte her og se på høljeregnet som til slutt måtte komme. I følge BA har dette vært den varmeste juli måned i Bergen på over 100 år, med temperaturer som måtte få selveste Charter-Svein til å droppe sydenturen i år! 

Nå skal det sies at jeg faktisk HAR vært i syden denne sommeren, men til mitt forsvar var det ikke såå varmt "back then." I tillegg til veldig mye annet, har jeg og Hennika tilbragt en uke i Spania sammen med mine foreldre. Vi bodde i en superfin leilighet i Torrevieja, med tilhørende svømmebasseng og 250 meters gange fra stranden. 


Bading i middelhavet <3 td="">


Late dager i spansk sol

I begynnelsen av sommeren tok vi oss en skikkelig, tradisjonell familiebilferie sammen med min svoger, svigerinne og supersøte tanteunge. På en (i overkant hektisk!) uke rakk vi innom både Dyreparken i Kristiansand, Sverige, overnatting i telt og harryhandling i grenseland, før vi vendte nesen hjemover mot Bergen. 


To vettskremte og en superkul
i tømmerrennen i Dyreparken


To herlige småtupper som
nettopp har ankommet Sverige og
koser seg med kveldsmaten


Middag i ekte campingstil


Herlig gjeng i Dyreparken


Solnedgang over Fredriksten festning

Ellers har vi også fått tid til å nyte lange, late dager på det idylliske landstedet til svigers, vært i Mikkelparken, besøkt mamma i Volda, vært turist i egen by (noe som faktisk føltes som ekte sydenturisme! Badestrender og treige fjellturer i over 25 grader er ikke å forakte), og jeg har til og med fått skvist inn en aldri så liten festivalhelg! 


Vannmoro i Mikkelparken
Lesestund i armkroken til tante Stine
På vei opp til Fløyen en varm julidag
Hennika på Rotsethornet
Oppned-stil i Karlsethola
Herlig dag på Flø med Hennika og mamma
Nydelig solnedgang på Tysnes
Plasking i sjøen, vi fant en strand like hos oss!

Sammen med to andre som bor i gata her reiste vi med fullstappa bil til Nordfjordeid og Malakoff Rockfestival, og hørte bra musikk, spiste dårlig mat, ble fin på vin og koset oss i solen. 


Selfie er helt innafor på festival

Husmødre fra Bergen, rusa på livet og fin på vin ;)

Ps. BIG NEWS!! Jeg er brun (les: brunere enn gjennomsiktig) for første gang i mitt liv! Da vet du at det enten har vært mye sol, eller at badhylla har et bredt sortiment av selvbruningsprodukt. Noe som riktignok er tilfelle, men jeg skylder nå likevel mest på det første. Selv om jeg fikk DEN nedturen da jeg kom hjem fra Spania og var SÅ imponert over brunfargen min, for så å oppdage at aftersun'en jeg hadde kjøpt faktisk var en selvbruningskrem! Gjett om jeg følte meg snytt. Hvordan jeg oppdaget det? Håndflatene mine hadde blitt orange. 



Nå nærmer august seg med stormskritt, og tiden er snart inne for at Hennika skal ta sitt første steg ut i den "virkelige verden;" barnehagen! Hjelpe meg, det er med en viss blanding av angst (på mine vegne) og glede (på hennes vegne) at jeg slipper taket. Selv må jeg etter hvert finne meg en jobb, noe som er et kapittel i seg selv. Jeg krysser fingrene for at jeg får litt vikararbeid gjennom PVS, og at jeg får helgejobben på bensinstasjonen jeg har søkt på. Her er man åpen for det meste! 


Desperat kvinne med falske krøller og rynker i pannen søker arbeid. Anybody? ANYBODY??!!! 

2 kommentarer:

  1. Svigerinna di ville ansatt deg på flekken 👍

    SvarSlett
  2. Hehe tusen takk, Marita;)) Eg kan starte barnehage- og vidare heimeskule- for Hennika og Mathilde, så slepp vi å sende dei fra oss i det heile tatt! ;P

    SvarSlett