Sider

....

onsdag 6. august 2014

Fra barnemunn

Her om dagen fikk vi et brev i posten angående toårskontroll for Hennika, og vedlagt var det et ark som de kalte "screening av toåringers språk." Her skulle vi krysse av for de ordene hun kunne, og om hvor vidt hun kunne sette sammen to ord, for eksempel "mamma spiser" og lignende. For de som har møtt min datter kommer det nok ikke som et sjokk at hun selvfølgelig kunne alle ordene på listen...

Etter to år alene hjemme med bare meg har hun utviklet et veldig veslevoksent språk, og noen ganger glemmer jeg helt at hun faktisk bare er to år gammel! Som for eksempel i dag:

Meg: "Vil du bli med opp på rommet ditt, så henter vi dukken din?"
Hun: "Ja takk, mamma, gjerne det! Eg kan være med deg opp." Som om det var meg som trengte følge opp til loftet! 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar