Sider

....

onsdag 30. april 2014


I går tok jeg Hennika i meisen og dro ut på tur. Først skulle vi bare gå opp til Munkebotn for å mate endene, men siden det var så fint vær fortsatte vi oppover mot Stoltzen. På veien opp kom plutselig en ambulanse kjørende, og da vi kom opp til krysset mellom Stoltzen, Fløyen og Rundemanen så jeg at ambulansen stod parkert, samt et redningshelikopter. Ned fra Stoltzen kom et opptog på 20-30 mennesker med en mann på en båre, så jeg bestemte meg for å gå motsatt vei for å ikke gå i veien for redningsmannskepet. Etter en liten stund kom en kvinne i 50-årene etter oss, og hun tok oss lett igjen siden jeg bar tungt og gikk sakte. Hun fortalte at mannen var ung, rundt 30, og hadde løpt forbi henne oppover mot Stoltzen da han brått falt om med hjertestans. 



Det er så farlig å overvurdere sin egen fysiske form når man trener, og mange glemmer å lytte til kroppens signaler. Selv om man er ung, og relativt godt trent, tåler bare kroppen så mye før den gir opp. Jeg hørte senere at mannen ikke overlevde.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar