Sider

....

torsdag 14. november 2013

Is there a doc in here?!

Herre min hatt så slitsomt det er å være førstegangsforelder! 

Våkennetter? Kan være koselig det. Bleieskift? Null problem. 

Det som sliter deg ut, gir deg små grå hår og får deg til å våkne ørten ganger i løpet av natten, er bekymringene. 
Nå har vi først vært hos legen på helsestasjonen, og så intet mindre enn TRE ganger hos fastlegen, fordi jeg var så bekymret for mini. Årsaken? Hun var tett i nesa. Jepp, du las riktig. Til slutt ble fastlegen lei av maset mitt, og bestilte time hos en spesialist. Mini fikk time neste måned, og jeg syns det var grusomt lenge til. Hun var jo tett i nesa!! Jeg ringte rundt til samtlige spesialister i Bergen og forklarte at min lille hadde et "akuttproblem" med tett nese. Ingen så ut til å forstå alvoret av situasjonen, så vi måtte pent vente en måneds tid. Så i mellomtiden tok vi en tur på legevakten, hvor vi ventet i tre timer på å få komme til. Legen så dumt på meg da jeg forklarte problemet, "tett nese, sa du?" Kanskje ikke det verste sykdomstilfellet som hadde kommet innom i løpet av kvelden... Jeg begynte etter hvert å lure på om tett nese muligens var helt normalt, men for sikkerhets skyld tok vi en tur til spesialisten også. Han tittet litt på mini, og spurte meg om det var mitt første barn... Det eneste som plager ungen min er overbeskyttende foreldre, men det har jeg hørt at man kan vokse av seg.

2 kommentarer: