Sider

....

torsdag 7. november 2013

Bergen by, stolt og kry...... Ææææ

I dag fikk jeg et skikkelig bakekick, og endte opp med to typer muffins, samt noen digre pizzahorn. 

Pizzahornene fikk Audun kose seg med, mens jeg og Hennika spiste oss sprekkeferdige på muffins med både sjokolade- og pepperkakesmak.

Nå er minien i seng, og jammen tok jeg ikke kvelden der oppe jeg også. Jeg våknet av at ryggen min plutselig ble 80 år (den sofaen er seriøst dritvond), og da jeg kom ned i stuen satt ultrabergenseren i stuen og hørte på ALLE sangene som handler om Bergen på spotify. ALLE!!!!! Vi er nå ferdig med fjerde varianten av "Nystemten," og har beveget oss videre til "gangstahkids" som, på breial bergensdialekt, synger "b-b-b-bærrgæn, korrr e bæærrgæn!!" Gud hjelpe meg, så glad jeg er for at jeg har spist muffins så det renner ut av ørene, jeg hører cirka halvparten. Men sekkepipeversjonen av "Nystemten" slapp elegant gjennom barrieren. "Heerreguuud, skru av!!" hyler jeg, og får til svar at jeg må være stille under nasjonalsangen. 

Bergensere er jammen meg et eget folkeslag. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar