Sider

....

fredag 4. oktober 2013

Oppskrift på asiatisk kyllingsuppe

Nå har mann og barn reist bort for helgen slik at jeg får tid til å lese til matematikkeksamen. Og med huset for meg selv har jeg benyttet meg av anledningen til å lage sånn mat som mine to biffglade ikke er så begeistret for.

Det er egentlig ganske enkelt å lage suppe fra bunnen av, men det enkle er jo ofte det beste! 

Du fyller opp en stor gryte med vann, og lar vannet koke opp (mye vann som fordamper, så ha i rikelig).
Du trenger så
En stor gulrot
To kyllingfileter
En paprika
En rød chilli
En ingefærrot
En løk
To stangselleri
2 dl kikerter
Smak til med salt og pepper

La suppen koke lenge, så vil du få en veldig god - og naturlig - kraft på suppen.

Jeg hadde også i nudler, men angret på det... Ikke spesielt godt (men så er ikke jeg kjempefan av nudler i utgangspunktet)..

Jeg har laget denne suppen tidligere og hatt i hakket koriander, det gir en veldig god smak på suppen, men det hadde jeg glemt å kjøpe i dag. 

Jeg toppet suppen med hjemmelaga brødkrutonger, kjempegodt! 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar