Sider

....

tirsdag 17. april 2012

Hønemor

Denne stakkars lille ungen min kommer visst til å få den mest overbeskyttende mammaen i verdenshistorien. Allerede før hun er født driver jeg jo og bekymrer meg for alle verdens ting.. I går kveld fikk jeg det for meg at sparkene hadde blitt mindre kraftfulle de siste dagene, og endte opp med å ringe til Kvinneklinikken på Haukeland for å spørre dem om det kunne være noe galt. Dermed endte det opp med at jeg seint i går kveld troppa opp på KK og fikk full sjekk, med overvåkning av pulsen til den lille i en halvtimes tid, ultralyd og en haug med målinger. Jeg kommer til å bli den moren som sender datteren avgårde på skøytedag med sykkelhjelm, knebeskyttere og fire skift med ullsokker i tilfelle kun skulle bli våt på beina veldig mange ganger... Og kanskje jeg topper det hele med et digert UFO-akebrett som hun kan ha UNDER sitteunderlaget, i frykt for at hun kunne komme til å pådra seg urinveisinfeksjon og det som verre er.. Grøss og gru.

Vi får krysse fingrene for at hanefar er av den mer tilbakelente typen, som kanskje kan plukke vekk noen av putene jeg planlegger å sy under armene hennes.

4 kommentarer:

  1. Sykkelhjelm på skøytedag ja,tusen takk for den ;))men både funka og trengtes? Hihi

    SvarSlett
  2. Hehehehe, var det nokon som kjente seg igjen kanskje??? ;) klukk-klukk! Om eg blir en hønemor, har eg i alle fall lært triksa av mesteren!

    SvarSlett
  3. Ler og tørker tårer lille hønemor :-) Kjekt lesestoff ditte her!

    SvarSlett
  4. Hehe, ja ting har en tendens til å bli litt ekstra morsomt når man er rødvinsmarinert.... ;) Godt å være landkrabbe igjen da, far?

    SvarSlett