Sider

....

mandag 29. juni 2015

To på tur

Det første som skjedde i dag tidlig, var at Hennika kom inn på rommet til meg og spurte om vi kunne gå på fjelltur i dag. 

Det andre som skjedde, var at jeg tenkte "oh yes, barneoppdragelse done right!" 

Men da hun ville gå på Breisteinfjellet, måtte jeg nekte litt. Jeg hadde nemlig mitt livs første møte med huggorm der i går kveld, så jeg merket at jeg og Breisteinfjellet trengte en liten pause i forholdet. Det fikk bli Fløien - fjellturen for turister og pysete mødre. Hennika var på sin side ekstatisk ved tanken på lekeplassen som lokket på toppen, så vi la i vei, sammen med halve øst-Asia, virket det som. 

Hennika løp hele veien til toppen. Ikke fordi hun er så glad i å LØPE på fjelltur, men fordi vi kastet småstein og konkurrerte om å ta dem først... Jeg sendte en stille takk til Ingeborg som lærte meg DET trikset! 

Vel framme på toppen vanket det is på liten og stor, før vi cruiset tilbake til byen med Fløibanen. Litt luksus må man jo kunne unne seg! 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar