Sider

....

lørdag 5. mai 2012

Verdens beste sjokoladekake


Jeg har fått helt bakedilla, og fant ut at jeg ville dele min aller beste sjokoladekake-oppskrift! Jeg er av typen som ikke er så gira på disse brownies-kakene, som nærmest skal være rå inni.. Denne kaken er saftig og luftig, just the way I like it :)

Kake:
3 egg
3 dl sukker
2,5 dl hvetemel
2 ts bakepulver
1 ts vaniljesukker
2 ss kakao
150 g smør
1 dl varm sterk kaffe

Egg og sukker røres til eggedosis. Bland i det tørre. Ha i kaffi og smeltet smør til slutt.
Stekes ved 175 gr C i ca. 40 min - nederste rille, rund form.

Glasur:
150 g melis
60 g margarin
1,5 ss sterk kaffe
1 ts vaniljesukker
1 ss kakao

2 kommentarer:

  1. Heilt sant,denna er kjempesupermegadiggegod ;)) Vi fikk den servert når vi kom fra Tenerife,nydelig!!

    SvarSlett
  2. :))) bytter ofte ut 50% av smøret med en smakløs matolje, en litt sunnere variant.. I den grad sjokoladekake kan karakteriseres som "sunn" da... Selvbedrag <3

    SvarSlett