Sider

....

onsdag 23. mai 2012

Sol, sol og atter sol

Det har vært så fint vær i det siste at jeg nesten har glemt hvordan en regnværsdag ser ut! Armer og bein er krysset for at det holder seg sånn et godt stykke ut i august... Og så har det seg sånn, her i lille Norge, at når solen plutselig dukker opp, og vi innser at himmelen faktisk var blå bak skyen, virker det som det lille vi måtte ha av trivielle hverdagsbekymringer fordamper som dugg for solen (bokstavelig talt).

Nå har klokken nettopp passert 8, og jeg har vært våken i mange timer allerede (i alle fall to). Jeg har spist hjemmebakt foccacia til frokost, oppdaget at jeg hadde mer penger på kontoen enn jeg trodde og jaget en diger veps ut av huset. I mellomtiden har solen rukket å varme opp terrassen..

Og så skal det sies; ingenting er vel bedre for late dager i solen enn en god bok! Jeg kan anbefale forfatterdebuten til House-skuespiller Hugh Laurie, "Våpenhandleren."

Og på tampen kan jeg jo slenge med et lite musikktips også, siden denne Laurie tydeligvis er en mann av mange kaliber...


1 kommentar: