Sider

....

onsdag 11. september 2013

Hverdagsbursdag

I går hadde jeg bursdag, så nå er jeg en 25 år gammel dame. 

Klokken 05:48 vekte Audun meg og lurte på om jeg ville ha gave i sengen. Og når man får valget mellom gave og søvn er vel valget enkelt? Så Audun spratt opp og forsvant ut av rommet, og en liten stund etter kom han tilbake med frokost på sengen og en pakke. Oppi pakken lå den deilige vinterjakken jeg hadde ønsket meg! Hvordan han hadde klart å finne den aner jeg ikke, for med mindre han har lest bloggen min visste han jo ikke engang hvordan den så ut! 

Så dro Audun på jobb, og ikke lenge etter våknet Hennika og kom inn i sengen for å spise frokosten min. 


Litt senere skulle vi treffe Janne på Åsane senter, men da vi skulle gå ut døren var lommeboken min sporløst forsvunnet. Jeg lette høyt og lavt i over en time, i bilen, i kjøleskapet, i boss, you name it! Man vet jo aldri hvor ting havner hvis Hennika har fått kloa i dem. 

Til slutt gav jeg opp, "man MÅ jo ikke nødvendigvis bruke penger," tenkte jeg. Helt til jeg satte meg i bilen, og oppdaget at bensintanken var nesten tom. 

Så da hentet jeg Janne på senteret, og hun ble med til banken og passet Hennika som hadde sovnet i bilen, mens jeg var inne og tok ut penger med et pass som ikke har vært fornyet siden jeg var 13. 


Utrolig nok trodde bankdamen på meg da jeg sa at det faktisk VAR mitt pass, og gav meg pengene. Men i samme slengen sperret hun også kortet mitt og kjeftet på meg fordi jeg hadde vært uansvarlig nok til å miste lommeboken min. Jeg skyldet det hele på økende alder. 

Så, med lommen full i kontanter, bar det avsted til senteret, hvor jeg tok ut vognen til Hennika og planla å lirke henne over fra bilen til vognen mens hun sov. Det skulle selvsagt vise seg å være et optimistisk prosjekt, særlig fordi hun ikke syns det var spesielt behagelig å ligge på en lommebok...



Senere dro vi til byen og møtte Line, som var i byen for å besøke en pen, ung mann. Hun hadde med seg fine blomster fra mamma.


Da vi kom hjem stod Audun i døren med roser, og jeg fikk verdens nydeligste smykke i gave fra Hennika!



Vi avsluttet kvelden med hjemmelaget pizza, Bulmers og MANGE episoder av "Shameless" i hagestuen. 

Alt i alt en veldig perfekt måte å markere at man allerede har opplevd et kvart århundre.

2 kommentarer:

  1. Sånn nydelig smykke lillemor hadde kjøpt!!

    SvarSlett
  2. Mhm!! Veldig god smak, sikkert arva fra mora;))

    SvarSlett